Endre informasjon om skoler

E-postadresse og hjemmesideadresse endres i Nasjonalt Skoleregister (NSR).

Informasjon fra Nasjonalt Skoleregister (NSR)

Skoleporten henter folgende informasjon om skoler fra Nasjonalt Skoleregister (nsr.udir.no):

  • Organisasjonsnavn (skole, skoleeier)
  • Organisasjonsnummer
  • Adresse
  • E-postadresse
  • Hjemmesideadresse
  • Skoleeier
  • Skoleeiers hjemmeside
  • Grunnskole/Videregående skole
  • Eierform Offentlig/Privat skole

 

Påloggede brukere av Skoleporten kan oppdatere informasjonen om sine egne skoler

Dette kan gjøres på to måter:

  1. Ta kontakt med Brønnøysundregistrene og be om å få endret informasjonen i Enhetsregisteret i Brønnøysund.
  2. Eller send inn endringene via Skoleporten til Statistisk Sentralbyrå (SSB). SSB kontrollerer dataene og sørger for at de legges inn i Enhetsregisteret i Brønnøysund. Hvis endringene godkjennes, vil de vanligvis være oppdatert i NSR og dermed i Skoleporten i løpet av 2-3 arbeidsdager.

 

Endring av informasjon om skoler via Skoleporten

  1. Logg inn på Skoleporten.
  2. Søk opp din skole i Skoleporten.
  3. Når du er pålogget i Skoleporten vil det komme opp en lenke 'Meld endringer til NSR' i informasjonsboksen for din skole.  
  4. Fyll ut endringer i skjemaet til Nasjonalt Skoleregister (som kommer fram etter å ha klikket på lenken). Nedleggelser og sammenslåinger kan beskrives i Merknadsfeltet nederst i bildet.
  5. Trykk ’Send’, og det sendes en e-post til SSB med endringene du har gjort i skjemaet.Eksempel på skole i NSR
  6. Du får en melding med oppdateringene du har gjort. Klikk på 'Send'-knappen og meldingen sendes till SSB.